به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایپا ،'نعمت اله پوستین دوز' گفت: سایپا با رعایت استانداردهای 55 گانه و تغییراتی كه در خودروهای خود به وجود آورده ، توانسته تاییدات را دریافت كند اما موضوع مقاوم سازی خصوصاً در پراید كه به ایكس 100 تغییر یافته اول راه است.
وی همچنین گفت :مسئله ای كه در دهه نود باید به آن پرداخت طراحی یك سیستم جامع در خودرو و انتقال آن به زنجیره تامین، تولید و نهایتاً خدمات پس از فروش و بازنگری در همه زمینه ها از جمله راه ها، راننده، خودرو و امكانات امدادی است.
پوستین دوز از عزم جدی گروه خودرو سازی سایپا برای گسترش همكاری با راهنمایی و رانندگی با هدف ارتقا كیفیت خودروهای تولیدی خبر داد .
وی با اشاره به اینكه می بایست در مورد ایمنی چهار مولفه راننده، جاده، خودرو و امكانات امدادی و درمانی در نظر گرفته شود، گفت: برای ارتقای كیفیت و ایمنی خودرو باید از همان مراحل ابتدای طراحی اقدام لازم صورت گیرد.
به اعتقاد وی ، در دنیای امروز خودرو نه تنها یك كالای صنعتی نیست بلكه علاوه بر ابعاد كیفیتی، ایمنی و اقتصادی یك همراه است كه باید مورد اطمینان باشد و در حال حاضر در دنیا به خدمات رفت و آمد توجه می شود و خودرو نیز یكی از این مقوله هاست كه استاندارد خاص خود را دارد.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در مرحله مونتاژ و نمونه برداری از خودروهای بین المللی در كشور گفت: میراث خوبی در دهه 80 تحویل ما شده و آن چیزی كه در دهه 90 باید به آن بپردازیم طراحی یك سیستم جامع در خودرو و انتقال آن به زنجیره تامین، تولید و نهایتاً خدمات پس از فروش است.
وی تاكید كرد: نباید تنها به قوانین راهنمایی و رانندگی به عنوان راه و علاج مشكلات نگریست بلكه باید تلاش كنیم با اصلاح دیدگاه ها و نگرش ها مسیر درست را شناسایی كرده و در آن قدم بگذاریم و در همه زمینه ها از جمله راه ها، راننده خودرو و امكانات امدادی بازنگری كنیم.
اقتصام**3917** 1601